Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Jarocinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.psmjarocin.pl oraz http://bip.e-cea.pl/0501
Data publikacji strony internetowej: 25 marca 2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 25 marca 2021 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wymagania, które nie zostały spełnione:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych (filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej)
- alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst)
- kontrast
- brak formularzy kontaktowych
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- podwyższony kontrast
- skala szarości
- jasne tło
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Wyłączenia:
- filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- pliki wytworzone przez inne podmioty niż Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Jarocinie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych;
- treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- poprawienie dostępności strony z cofnięciem się do wcześniejszych lat niosłoby za sobą nadmierne obciążenie dla podmiotu publicznego
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.,tj.:
- Ctrl++ (powiększenie)
- Ctrl+- (pomniejszenie)
- Ctrl+0 (rozmiar pierwotny)
- F11 (tryb pełnoekranowy)
- Ctrl+A (zaznaczenie wszystkiego)
- Ctrl+C (kopiowanie)
- Ctrl+S (zapisanie strony)
- Ctrl+F (szukanie na stronie)
- Ctrl+P (drukowanie)
- Ctrl+I (informacje o stronie)
- Ctrl+Shift+Q (zamknięcie)
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-25.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe:
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt telefoniczny +48 798 561 142, bądź adres e-mail: psmjarocin1@poczta.onet.pl.
Osobą kontaktową jest Magdalena Genstwa. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować jednostkę o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy.
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową
- drogą elektroniczną
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność architektoniczna
- Budynek, w którym mieści się siedziba Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Jarocinie jest obiektem zabytkowym, usytuowanym w Jarocinie przy ul. Park 3.
- Przed szkołą nie ma możliwości parkowania samochodów oraz nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Budynek ma 3 kondygnacje, obecnie nie posiada windy ani toalet dostosowanych na potrzeby osób niepełnosprawnych.
- Obecnie do budynku i wszystkich jego pomieszczeń nie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.
- Osoby z trudnościami w poruszaniu się mogą liczyć na kontakt z pracownikiem szkoły, po zawiadomieniu o takiej potrzebie.
Wniosek o dostępność (PSM I stopnia w Jarocinie):